FINANCEbuilders is born!

The next step

Precipio, opgericht eind 2007 door Luc Van den Cruijce, zet een volgende stap in zijn groeiverhaal. FINANCEbuilders is ons nieuwe bedrijf voor Finance Interim Management.

FINANCEbuilders is opgericht door Katrien Devos en Luc Van den Cruijce. Katrien is founder van HRbuilders, marktleider op het gebied van HR Interim Management. Luc Van den Cruijce is al 10 jaar ondernemer binnen Finance Interim Management en heeft 20+ jaar ervaring in Finance.

FINANCEbuilders valt onder de groep VALUEbuilders. Binnen de groep zullen 3 bedrijven nauw samenwerken aan #TheFutureOfWork, SALESbuilders, HRbuilders en FINANCEbuilders.

We build freelance careers. We offer peace of mind to clients with a need for the best flexible and result-oriented workforce in Finance.

Het groeiverhaal

Luc heeft een masterdiploma in economie en ondertussen +20 jaar ervaring in finance. Hij is zijn carrière gestart in Credit Management in verschillende functies bij Ingram Micro, Belgacom en Proximus. Binnen General Electric maakte hij deel uit van de European Talent Pool waarna hij verschillende rollen opnam binnen Finance en FP&A in België en Nederland. Toen GE zijn kantoren naar Breda ging verhuizen eind 2007, heeft Luc de keuze gemaakt om terug naar België te komen en richtte toen Precipio op.

"Mijn doel als Finance Interim Manager was mijn expertise en kennis te delen en toe te passen binnen financiële afdelingen in Belgische/Nederlandse bedrijven.

Mijn ondernemende karakter inspireerde mij om me verder te ontwikkelen, als ondernemer. De eerste werknemer nam ik in 2009 aan, de volgende jaren nog 3 werknemers."

De drang naar groei werd in 2014 vertaald naar de aankoop van een eigen kantoorpand en het aannemen van de eerste commerciële business partner. Deze strategische beslissing was de voorbode van de volgende stap: omschakelen van een Indirect naar een Direct Business model. Een enorme uitdaging gezien Precipio geen netwerk van klanten had en van nul moest beginnen. In 2016 is Precipio 5 man sterk, waaronder 1 vrouw, en werkt aan het uitbreiden van zijn klantenbestand. In mei 2016 organiseerde Precipio zijn eerste CFO Connect, het was een succes! We geloven in dit concept waar hands-on business cases van Finance Interim Managers gepresenteerd worden, geen theorie wel uit de praktijk. Deze sessies zijn zeer interactief en toepasbaar in verschillende sectoren.

"De volgende stap die ik binnen Mission 2020 heb gemaakt, is de omschakeling van vaste werknemers naar een pool van zelfstandige Finance Interim Managers. De oprichting van FINANCEbuilders met Katrien Devos is voor mij een logische volgende stap in ons groeiverhaal."

"Graag nodig ik iedereen uit op ons launch event op 25/10 in Gent!"

Persbericht VALUEbuilders

Met vriendelijke groeten,